Ако мислите, че един обикновен потребител трудно би се преборил срещу големи корпорации и е направо невъзможно да ги промени, вече мога да ви кажа, че не сте прави. Във вторник веригата за бързо хранене McDonald's обяви, че ще разшири избора на здравословни храни в заведенията си, като към края на март следващата година ще започне да предлага и ябълки към детското меню.
Както по-голяма част от маркетинга на McDonald's, и по-здравословното меню е насочено към деца и семейства. Промяната във веригата, станала един от символите на нездравословна храна, включва още няколко мерки – 20% намаление на калориите на най-популярните детски менюта (Happy Meal), включително и намаление на мазнините в тях, проучва се и възможността да се предлагат и нискомаслени млечни продукти.
Стъпката на McDonald's със сигурност е продължение на натиска, под който е подложена компанията от години насам – обвинения, че има огромна вина за затлъстяване на редовните си клиенти, обвинения на потребителски организации в използване на неетични практики за привличане на деца като клиенти, и не на последно място – използване на продукти, които водят до
сериозни здравословни проблеми като диабет и повишен холестерол.
В съобщението на компанията на няколко пъти се повтаря, че промяната се прави, за да може клиентите им да направят информиран избор – освен това се говори за „бъдеща еволюция на менюто и маркетинга ни“.
Ето с какво започва тази еволюция: към края на март следващата година McDonald's ще започне нова маркетингова кампания сред деца и техни родители за по-разумен избор на храни, а до 2020 г. ще намали захарта, солта, наситените мазнини и калориите в различните видове менюта.
„Информирният избор“ включва специален сайт, съобщения чрез мобилни комуникации и различни рекламни инициативи. Като начало от корпорацията правят приложение, с което потребителите ще могат да получават информация за храната и нейното съдържание през мобилните си телефони.
Едва ли някой се заблуждава, че една сутрин някой от шефовете на компанията се е събудил с филантропската мисъл, че трябва да предлага по-здравословна храна. Коментарите по медиите започват от това, че корпорацията е изпреварила поредната инициатива на първата дама Мишел Обама, която започна кампания за намаляване на затлъстяването сред американците. Други приемат, че не първата дама е станала повод, а просто McDonald's се готви да спечели от все по-разширяващите се нагласи за здравословно хранене.
Няма коментари:
Публикуване на коментар