Търсене в този блог

четвъртък, 25 август 2011 г.

И Burger King пое по маркетинга на здравословно меню

Овес към хамбургера. Грубо казано, това смята да предлага втората по големина верига за бързо хранене в света Burger King. От тази седмица заведенията на веригата ще добавят овесена каша към менюто за закуска, съобщава изданието Miamiherald.com.

Според самите Burger King те ще се опитат да „предложат на клиентите си възможност за по-здравословна закуска, освен сандвичите с наденички“. Наскоро най-голямата по оборот верига McDonald's обяви, че ще предлага ябълки към детското меню, а миналата година започна да продава и овесена каша.

Burger King се опитва да повиши продажбите си и да догони конкуренцията, като предлага нещо извън бургерите и пържените картофи - това са коментарите за новината.

„Определено търсим начин да разширим кръга на клиентите си и посещенията.“, коментира Лео Леон, вицепрезидент в корпорацията, собственик на веригата.

По данни на Miami Herald почти 60% от ръста на трафика във веригите за хранене през последните пет години идва от посещенията за закуска. За Burger King 10-15% от посещенията през деня са сутрешни.

Овесени ядки предлагат вече много вериги за бързо хранене, разчитайки на убеждението на много хора, че те са здравословна и диетична храна.

Няколко факта обаче – проверки показват, че съдържанието на мазнини в овесената каша на McDonald's е 4.5 грама, а калориите варират от 260 до 290 на порция. Почти колкото в един хамбургер или чийзбургер. Кашата на Burger King трябва да съдържа 1-4 грама мазнини, а калориите й да варират от 110 до 270 за порция.

Манията за вредните хамбургери и полезните ядки изглежда стратегия на веригата за подобряване на финансовите й резултати. Миналата година корпорацията има 8.7 млрд. долара продажби, при 32 млрд. долара за McDonald's. Освен това при Burger King те са спаднали с 2.5%, докато на конкурента му са нараснали с 4.4% за година.

През второто тримесечие на тази година печалбата на Burger King е отбелязала годишен 4% спад до близо 600 млн. долара, основно заради по-слабо представяне на пазарите й в Северна Америка. В същото време печалбата на McDonald's е нараснала за този период с 15%, а приходите й – с 16 на сто, до 6.9 млрд. долара.

Няма коментари:

Публикуване на коментар